De markt van verhuur is zeer concurrentieel. Bovendien willen huurders steeds meer weten waar ze terechtkomen en welke faciliteiten er ter beschikking zijn.
Wellicht heb je een website en ben je aanwezig op sociale media, en breng je met foto’s en teksten jouw locatie reeds zo goed als mogelijk in beeld. Maar wist je dat er een betere manier is om jou bezoeker inzicht te geven in wat jou zaak écht te bieden heeft?
Zo verbetert een virtuele tour de klantbeleving
Met een virtuele rondleiding geef je de bezoeker een beeld van jouw locatie zoals je deze zelf fysiek zou uitvoeren. Je neemt hen mee doorheen jou omgeving, en met aanwijzingen op het scherm vestig je de aandacht op alle punten die belangrijk of uniek zijn voor jou zaak.
Zo maak je jouw toekomstige bezoeker vertrouwd met jouw locatie, zodat het voor hen gemakkelijker wordt om bewuster en beter geïnformeerd voor jou zaak te kiezen.
Wat zijn de voordelen van een virtuele rondeleiding:
- Tijdsbesparing
je hoeft minder ter plaatse een rondleiding te geven: potentiele klanten kunnen zichzelf een perfect beeld vormen van wat jou locatie te bieden heeft wat leidt tot minder tijdrovende vragen en meer gerichte afspraken.. Ook herhaalde bezoeken (klant vraagt om een 2de of 3de bezoek) kunnen met een virtuele rondleiding worden beperkt. Bovendien zijn bezoekers bij aankomst reeds vertrouwd met jou locatie, wat aanzienlijk tijd kan besparen. - Verkoopondersteuning
via aanwijzigingen op het scherm kan je de bezoeker wijzen op punten die belangrijk of uniek zijn voor jou zaak. De aandacht vestigen op de kleinste dingen maakt in sommige gevallen een groot verschil. Een klant die al een kijkje heeft genomen in je zaak, is vaak ook sneller overtuigd. - Verhoogde klantenbetrokkenheid
Een virtuele tour biedt klanten de mogelijkheid om jouw bedrijf te ontdekken zonder fysiek aanwezig te zijn. De bezoeker krijgt een beter beeld van jou locatie en maakt een bewustere keuze zodat teleurstellingen (en bijhorende slechte reviews) vermeden worden. - Meer online zichtbaarheid
een potentiele klant die de tijd neemt om jouw locatie virtueel te bezoeken zal hierdoor ook minder tijd kunnen besteden aan het zoeken en bekijken van andere locaties, waardoor de kans dat men voor jou zaak kiest vergroot wordt
Toekomst van digitale marketing: waarom virtuele rondleidingen onmisbaar worden
Virtuele rondleidingen worden steeds meer de norm. Klanten verwachten transparantie en gemak, en bedrijven die daarin investeren hebben een streepje voor. Denk aan toepassingen in VR (virtual reality) en AR (augmented reality) voor een nóg intensere beleving.
Meer weten over virtuele rondleidingen? Lees er hier alles over…